Water effects, minor thing to say about it

New Member
Joined
Feb 6, 2002
Messages
153
Best answers
0
when you charge your ki back up there are effects on the water, yes!

This is a very minor thing but

how high you fly there are still effects on the water below you, it looks real strange, i mean you can fly to the very top of a map and recharge and still there will be marks in the water under you,

isit suposed to be like this?
it looks very strange
;/ :fight: :]
 
Sound Artist
Joined
Jan 18, 2002
Messages
887
Best answers
0
Yes, and the farther away from the water ther should be a smaller effect. I even think if you are far enough away it doesn't ripple.
 
New Member
💻 Oldtimer
Joined
Nov 29, 2002
Messages
2,343
Best answers
0
it would b cool that when u r close/IN the water, when locking on and zooming to the enemy(in the water)then the water splits into half
 

Scruffie

S
Guest
Rather sadly HL engine just ain't built for that kind of thing...

Well, they've done their best with what they have and I'm grateful.

...

Pld would kick ass though. :p
 
New Member
Joined
Dec 2, 2001
Messages
151
Best answers
0
they could maby use the partical system that is used for when you swoop close to the ground/water, and attatch it to the beamhead, that would look good
 
Coder - Harsens sidekick
💻 Oldtimer
Joined
Nov 24, 2001
Messages
1,981
Best answers
0
Yeah, lets just completly kill all of our FPS :) I dont most pcs could handle beams and people having the swoop dust trail, heh.
 
New Member
Joined
Dec 11, 2002
Messages
37
Best answers
0
It would be a nice option for those of us with relatively insane machines though. It's certainly doable from what I understand? I.E. Making the projectiles have the swoop trails as well, not the entire beam of someone tying the Gordian Knot, just the head of the beam having a trail like when you swoop.

Of course... this coming from the guy with a dual-1.4Ghz machine with a Radeon 9xxx card. :)
 
New Member
Joined
Feb 6, 2002
Messages
153
Best answers
0
thx everyone,
annd yeah it would be cool if the water would move a side or have some effects when you shoot near it

but i like that it effects the angle and way beam go when you shot in water

Originally posted by FreeDoM
Yes, and the farther away from the water ther should be a smaller effect. I even think if you are far enough away it doesn't ripple.
yep thats what i mean too! that would be so cool if it was done :)
 
New Member
Joined
Jan 3, 2003
Messages
26
Best answers
0
There could be an option :

Quality of dust: Slow and the best (Fastest Computer only)
Medium Looks ok (Good cards)
Fastest Worst (Anybody could handle)
or option like this like smoke grenade of cs you can select the quality of it

Tell me what you think of that
Thx

Love
-Aeris
 
New Member
💻 Oldtimer
Joined
Nov 10, 2002
Messages
1,077
Best answers
0
Have you guys Transformed with Piccolo above the water? LOL
He creates like this huge ass water tornado around him, really sweet you guys should do it!
 
New Member
Joined
Feb 6, 2002
Messages
153
Best answers
0
aeris
if it the effects we are talking about, they would implant that, just like the auras now (fx quality)

prince, thanks for the advice ill go test that at once ;)
 
New Member
Joined
Dec 23, 2001
Messages
273
Best answers
0
damn with geo mod you could make it tru to the show "FINAL FLASH!" huge explosion and when the dust and smoke clears BAM like almost no level left, LOL man that would be cool and yeah the water parting thing for powerful beams would be ausome too
 
New Member
Joined
Jan 5, 2003
Messages
20
Best answers
0
Just to spread the word, I'm working on a Geo-Mod type thing, i'm not a mapper, so my maps that I test blow, but still, looks okay when you blast a spot on the ground and theres just a hole left, but it still needs lots of work.
 

Users who are viewing this thread

Top