Piccolo is missing an attack, And I know just the one....

New Member
💻 Oldtimer
Joined
Nov 10, 2002
Messages
1,077
Best answers
0
I was wondering why ESF Devs never added Piccolo's
Makosen attack. For those of you who dont know what this is or
have atleast forgotten how it goes. Its the Attack Piccolo performs
on imperfect Cell when he arrives to absorb the Androids on the
island. He creates a ball and focuses all his energy on it and places
it near his chest. Then when he unleashes it like half the island
is destroyed and I remember Android 18 saying "Whoa what an Attack".
But Cell still walks because of all the people he had absorbed. This
Attack looked stronger and more lethal than a kamehameha. Kinda
like a Big Bang Attack performed like a Final Flash.

I dont think cell has this attack because he absorbed piccolo's
cells before he fused with kami, And I think fusing with Kami had
him gain this new ability. I have only seen him use it once and thats
the part with Cell.

Also if Android 17 is added can you give him that cool underwater
bubble blast he performed on piccolo. The animations on that scene
looked awsome.
 
New Member
💻 Oldtimer
Joined
Dec 7, 2002
Messages
2,275
Best answers
0
lol, its his strongest attack apart from sbc, its got a long name, chocabacsura or sommat like that, it would rule in esf cos of its destructive capabilitys
 
New Member
Joined
Dec 14, 2002
Messages
29
Best answers
0
Yup that should be added... they even had it in one of the SNES games... super butoden 2 if I'm correct...
 
New Member
💻 Oldtimer
Joined
Nov 10, 2002
Messages
1,077
Best answers
0
Yeah I forgot about that. They gave him the attack in
Super Butouden 2. But it looks awsome as hell when he does it
on imperfect cell.
 
Lost in space
Banned
Joined
Dec 18, 2002
Messages
114
Best answers
0
nah i think it shouldnt be added because of the massive load time he needs te form the ball and the ball aint that big so you must aim verry good and unlikely as a beam you cant send it to any directions after you shot it so its so friggin easy to dodge!!
 
New Member
💻 Oldtimer
Joined
Nov 10, 2002
Messages
1,077
Best answers
0
Originally posted by MelleeBiatch
nah i think it shouldnt be added because of the massive load time he needs te form the ball and the ball aint that big so you must aim verry good and unlikely as a beam you cant send it to any directions after you shot it so its so friggin easy to dodge!!
Look at the episode again. The ball is like atleast two times bigger
than the Masenko, And the explosion is even bigger :p But it doesn't have to be like that And Vegeta's Big Bang Attack is small
same with Trunks Finishing Buster
 
New Member
Joined
Nov 30, 2002
Messages
527
Best answers
0
You can say the same about the big bang attack but it is in the game.
 
New Member
Joined
Dec 14, 2002
Messages
29
Best answers
0
Originally posted by MelleeBiatch
nah i think it shouldnt be added because of the massive load time he needs te form the ball and the ball aint that big so you must aim verry good and unlikely as a beam you cant send it to any directions after you shot it so its so friggin easy to dodge!!
LOL...
Those descriptions fit exactly with the big bang attack, finishing buster, death ball, spirit bomb.... etc......
And they're in the game already..
So what's your point..... btw no one is forcing you to use it even if you think it sucks
It would add more attacks to the game and make it more interesting
 
New Member
Joined
Jun 13, 2002
Messages
494
Best answers
0
Sounds great, they should add it imo. :yes:
 
New Member
Joined
Jan 1, 2003
Messages
233
Best answers
0
Yep definately add it. No reason at all not too, its one of his biggest attacks.
Ive actually got a picture of him doing it... looks very cool, a definate add
 
The Viking
🚂 Steam Linked
💻 Oldtimer
Joined
Sep 29, 2002
Messages
4,803
Best answers
0
I thought of it before but i was tinking that it couldn't be coded cause of the massive beam radius. It should be added allthough it should have a ff charge time since it would be become pretty powerfull with the huge beam radius.
 
New Member
Joined
Jan 3, 2003
Messages
20
Best answers
0
Well it's really a cool attack.
And can't you make it homing or something ?
Give a big explosion and very fast.
And the attack was called Chobakuratsema.
(got it from bid for power)
 
New Member
💻 Oldtimer
Joined
Nov 10, 2002
Messages
1,077
Best answers
0
Originally posted by TsDeSiGnS
Well it's really a cool attack.
And can't you make it homing or something ?
Give a big explosion and very fast.
And the attack was called Chobakuratsema.
(got it from bid for power)
Well thats probably its japanese name, Really dont care :p
Anyway it cant home on someone, its like a final flash/kamehameha
you gotta control it
 

Users who are viewing this thread

Top