PDA

View Full Version : My First Sig's



Gonadz
Mar 28th, 2003, 10:11 PM
Here are the first sig's i'f ever made:

Number 1:
http://home.hccnet.nl/o.willems/SIG.jpg

Number 2:
http://home.hccnet.nl/o.willems/Sig%202.jpg

Number 3:
http://home.hccnet.nl/o.willems/Sig%203.jpg

Number 4:
http://home.hccnet.nl/o.willems/SigMistic.jpg

And i made this one for a friend:
http://home.hccnet.nl/o.willems/bobo%20sig%20inproved.jpg

Please can i have some crits and tips for the future.

TimTheEnchantor
Mar 29th, 2003, 01:29 AM
way too big, make them smaller, and it'll fill up more space that way for you.

you have a better sense of color than alot of new people.

Gonadz
Mar 29th, 2003, 10:35 AM
Okay thx. Yeah i know there big but the pics i edit for then are big to. Is there a way you can kinda resize the pic?

MasterTrix
Mar 29th, 2003, 10:53 AM
Of course there is. resize them ... when you use paint shop pro, go to image and resize image.

Gonadz
Mar 29th, 2003, 11:06 AM
Hmmz okay i'f tryed that but then the sig becomes very blurry :\ Here's what is get if i resize:

http://home.hccnet.nl/o.willems/SigMistic2.jpg

I dont like the blurry-ness of it. Is there a tool to take that away?

-=Edit=- And the smaller i make it the blury-er it get's.

-=Edit2=- What's a good size cuz I'm gonna try and make a new one but then smaller but i have no idea of a good (not to big) size.

Gonadz
Mar 29th, 2003, 11:51 AM
Okay before i use it as a sig, can you guys say if this is a good one?

http://home.hccnet.nl/o.willems/Truckssig.jpg

Big Kyle
Mar 29th, 2003, 12:09 PM
Dotn double post

Your Sigs are to big chrink them down

ThE ShAkO oNe
Mar 30th, 2003, 11:54 PM
btw most ppl use 500 x 100...or i think most ppl do...thats wat i use also

Gonadz
Mar 31st, 2003, 12:26 AM
I do 300X200 now i think.

GotenksOwnz
Mar 31st, 2003, 12:30 AM
Mine are the smallist so far :P

MinesSkylineR34
Mar 31st, 2003, 10:10 PM
400x75 is my current one but i like 340x90 =p

Evil_Trunks
Mar 31st, 2003, 10:37 PM
The sigs looks good. But I agree they are on the big side. You have to shrink the image before you put it on the sig. Don't try and shrink the whole sig after all the images are on. That's why they are getting blurry.

Gonadz
Apr 1st, 2003, 11:06 AM
Ooooooh now that's something i didn't know Thx :p I thout if you resize the pic it just stay's good but it blurs out but if you resize the pic itself thy won't yeah yeah i get it Tnx again ;D

GotenksOwnz
Apr 1st, 2003, 02:09 PM
I dont think u do get it.

First size the sig u want 400x75

Then when u have the pic layer up and the bg is cut off then resize it befor u paste it on ur sig.